Результати діяльності за 5 місяців 2015 року

ДОВІДКА
про результати діяльності Центрального статутного органу
Всеукраїнської громадської організації «Національний Координаційний Комітет
сприяння протидії корупції»
за 5 місяців 2015 року

За 5 місяців 2015 року до Центрального статутного органу Комітету надійшло 59 документів, за вхідною кореспонденцією відповідно до внутрішніх обліків.
За результатами вивчення цих документів та в ході виконання статутних завдань Комітетом підготовлено 77 документів, у тому числі запитів, листів, клопотань, скарг до державних органів, установ та організацій, відповідно до належності.
За період діяльності Комітет активно займався захистом та відстоюванням в конституційних правах громадян, фізичних та юридичних осіб, які зверталися за допомогою до Комітету.
Так, за результатами вивчення скарги та наданих документів, Комітет керуючись вимогами ст. 40, 55, 68, 124 Конституції України, ст.ст.4, 6, 9 Закону України «Про основи Національної безпеки України», ст.21 Закону України «Про громадські об’єднання», ст.ст.1, 3, 12, 157 Цивільного процесуального кодексу України, ст.ст.15, 16, 20 Цивільного кодексу України та з метою забезпечення розгляду справи у розумні строки, і приймаючи до уваги, що справа перебуває в Шевченківському районному суді м. Києва, 23.12.2014 за вих. №200/01/10 направив відповідне звернення до голови Шевченківського районного суду м. Києва Савицького О.А. з клопотанням:
прийняти до розгляду скаргу А. та клопотання Комітету по суті викладених питань, та вжити передбачені законом заходи щодо забезпечення захисту конституційних прав А. у цивільній справі, що перебуває на розгляді в Шевченківському районному суді м. Києва та прийняття у ній законного і справедливого рішення у розумні строки;
з метою недопущення порушень закону, долучити це клопотання з відповідними додатками до матеріалів зазначеної справи та врахувати при прийнятті у ній процесуального рішення, яке б відповідало вимогам Конституції України та законів України;
за фактами тяганини, недотримання строків розгляду справи, порушення вимог ст.ст. 1, 157 ЦПК України, ст.6. Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод провести перевірку та вжити відповідних заходів дисциплінарного впливу до осіб, винних у порушенні закону.
12.01.2015 на адресу Комітету надійшов лист голови Шевченківського районного суду м. Києва (копія листа додається) відповідно до якого заявлені у нашому клопотанні обставини було враховано і прийнято до уваги, а також доведено до відома судді М.
Захист прав громадянина у цій справі продовжується.
Крім того, 11 червня 2013 року громадяни Б.та Л. за попередньою змовою групою осіб з проникненням в житло в будинку по вул. Керченська в м. Чернігів вчинили крадіжку особистого майна, зокрема: ікон, церковних книг, а також коштів. що належало Д. та іншим особам.
Допитані з цього приводу Д. та його помічники (послушники) Ш. (Олександр) і С. (Віктор), показали, що дійсно в них за цією адресою сталась крадіжка 50 ікон кінця 19 століття – початку 20 століття, ікони – панагії Божої Матері – 11 штук, з них дві срібляні, 11 церковних книг, у тому числі «Сочинения Епископа Игнатия», «Пособие к изучению устава Богослужения» та коштів у сумі 170 000 доларів США, 40 000 євро та 100 000 грн.
В ході розслідування кримінального провадження було повернуто 28 100 доларів США та 12 200 євро.
Новозаводським районним судом м. Чернігова Л. засуджено до 6 років 3 місяців позбавлення волі, Б – до 8 років позбавлення волі.
Стосовно працівників міліції С. та П., які проводили досудове слідство, та була підозра про привласнення частини викраденого майна, що належало Д. прокуратурою було відкрито кримінальне провадження про що відомості були внесені в Єдиний реєстр досудового розслідування за ч.4 ст. 190 КК України.
Крім того, стосовно Д. вчинено новий злочин, який має відношення до попередньої крадіжки його майна.
Так, до місця перебування Д. ( м. Київ) близько в 12 годин приїхали на автомобілі «Жигулі» синього кольору троє невідомих осіб, і один із них, що назвався по імені Геннадій повідомив Д про розшукане його майно.
Для того щоб привезти розшукані ікони він попросив у Д. кошти для поїздки в м. Чернігів.
Д. довіряючи невстановленій особі, бажаючи повернути своє викрадене майно передав Геннадію кошти у сумі 1000 доларів США.
Через деякий час Д. вдруге передав невідомій особі по імені Геннадій, на пропозицію останнього кошти у сумі 400 доларів США.
Проте, Геннадій та його спільники ні майно ні кошти Дегтяр М.М. не повернули та свої обіцянки не виконали.
Звертає на себе увагу, що Геннадій та його спільники чудового володіли інформацією щодо викраденого майна, коштів, осіб яке їм належало.
Вони телефонувати Д. та стверджувати, що можуть повернути йому майно за окрему плату коштів. При цьому зазначали, що вони можуть привезти це майно, але воно перебуває в Литві, згодом стали говорити, що воно перебуває в м. Одеса, але для того щоб доставити його Д. їм необхідні кошти.
Також погрожувати Д. фізичною розправою, якщо він не погодиться на їх пропозиції.
Вочевидь, що особа по імені Геннадій та його спільники з метою заволодіння шахрайським чином майном та коштами Д. заволоділи його коштами, спричинив йому збитки, погрожують йому розправою там самим вчинили кримінальне правопорушення, що потребує належного реагування правоохоронного органу.
Комітет звернувся з відповідним клопотанням до начальника УМВС в м. Києві для проведення належного розслідування за цими фактами.

Крім того, 22 січня 2015 року Комітет звернувся до начальника ГУ МВС України в м. Києві щодо проведення перевірки за наступним фактом, так ТОВ «Компанія М.» виконала допоміжні земельні роботи по вул. Саперно-Слобідська в м. Києві згідно договору підряду з ЗАТ «У».
Роботи були виконані в 2013 році на суму 354 182,3 грн., про що складені акти виконаних робіт, проте ЗАТ «У» проігнорував їх підтвердження.
14.01.2014 році до ЗАТ «У» була направлена претензія-вимога про сплату боргів, а також спрямовані, повторно, акти КБ-2 за виконану роботу, проте відповіді ТОВ «Компанія М» не отримала.
ТОВ «Компанія М.» по даному об`єкту заборгувала «Київспецтрансу» за послуги звалища по прийманню землі у сумі 60,0 тис. грн., а також постачальникам палива та запчастин – у сумі 100 тис. грн.
Оскільки дана сума 354182,3 грн. в 2013 році при курсі долару становила 41669 доларів США, то по стану на сьогодні вона становить 21 466 доларів США.
Таким чином сума повернення боргу ТОВ «Компанії М» від ЗАТ «У» становить у сумі еквівалентній 41669 доларі США, а також 3% річних, згідно постанови Національного банку України.
Тобто, сума боргу складає: 41699х16,5=688033,5 грн. та + 3%=20641,01. Всього: 708 674,51 гривень.
Таким чином, на сьогодні ТОВ «Компанія М. спричинені матеріальні збитки на суму 708674.51 грн., що для потерпілої сторони становить великим розміром.

Крім того, 17 лютого 2015 року Комітет звернувся з відповідним клопотанням до начальника УМВС в Київській області щодо організації належного розслідування за наступним фактом. Так, в провадженні слідчого СВ Бородянського РВ ГУ МВС України в Київській області капітана міліції П. знаходилося кримінальне провадження, внесене прокуратурою Бородянського району Київської області до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 358 КК України.
Згідно обставин справи Ш. на правах власності, як спадкоємцю забудови з 1934 року, належить земельна ділянка та будинок за адресою: Київська область, Бородянський район, смт. Немішаєве, вул. Леніна.
Власником сусідньої земельної ділянки є Ш., яка під час приватизації належної їй земельної ділянки, в порушення ст. 198 Земельного Кодексу України, не узгодивши з Ш. В. межі, підробила його підпис, приховавши завищену площу своєї ділянки в легалізованому Акті про погодження та встановлення в натурі (на місцевості) зовнішньої межі земельної ділянки та про передачу на зберігання межових знаків землекористувачу, оскільки Ш.н таку згоду не давав та підпис свій не ставив.
Громадянка Ш. Л також не узгодила меж з своєю іншою сусідкою О. і не отримала її підпис.
На думку Ш.В. під час здійснення досудового розслідування по вказаному кримінальному провадженню слідчим було грубо порушено вимоги чинного законодавства, оскільки не були проведені вчасно всі слідчі (розшукові) дії, а саме:
не призначено почеркознавчу експертизу щодо встановлення факту підробки мого підпису;
не проведено одночасний допит декількох осіб, а саме між ним та Ш.Л., як наслідок не усунуті суперечності в показах;
не встановлено та не допитано особу, яка складала Акт про погодження та встановлення в натурі (на місцевості) зовнішньої межі земельної ділянки та про передачу на зберігання межових знаків землекористувачу та не допитані особи (сусіди), які ставили (не ставили) свої підписи у вказаному Акті. Вказаний Акт є легітимізованим документом так, як він оформлений на носії належним чином посадовою особою, має підписи, скріплений печаткою і офіційно переданий до Держкомзему, особисто Г.;
не проведені інші слідчі (розшукові) дії для встановлення істини у справі і прийняття законного та обґрунтованого рішення по справі.
Громадянин Ш.В. неодноразово звертався до слідчого та начальника Бородянського РВ з клопотанням щодо проведення окремих слідчих дій у кримінальному провадженні та надання можливостей ознайомитися із матеріалами справи. Попри це, в котрий раз, йому безпідставно було відмовлено, тому Ш.В.. вимушений звернутися із повторною скаргою до Комітету.
03.03.2015 Комітет звернувся з відповідним клопотанням до Міністра МВС України Авакова А.Б. щодо проведення перевірки обставин неналежного розслідування та організації контролю за станом слідства і притягнення групи осіб до кримінальної відповідальності за наступним фактом.
Так, 01.11.2011 між державним підприємством «Нігинський кар’єр» в особі директора К.. та приватним підприємством «В» був укладений Договір про виконання робіт.
Відповідно до п.1.1. Договору ПП «В». зобов’язувалося виконати земляні роботи на глибині до 2-х метрів у строк з 01.11.2011 до 01.11.2012.
Для продовження дії цього договору 24.12.2012 між ДП «Нігинський кар’єр» уже в особі в.о.директора І., який за штатним розкладом був прийнятий на посаду заступника директора та приватним підприємством «В» було укладено Договір про виконання робіт.
Відповідно до Акту обстеження кар’єрного поля вапняку Нігинсько-Вербицького родовища від 19.08.2014 комісією встановлено, що з листопада 2011 року по 19 серпня 2014 року розривні роботи по підготовці запасів корисної копалини до виїмки не проводились. Натомість на території кар’єрного поля знято шар чорнозему, який згуртовано із порушенням правил складування у відвальне господарство та проведено селективну виїмку глинястої суміші, яка вивезена із території підприємства, об’ємом близько одного мільйона кубометрів.
Внаслідок таких протиправних дій державі були спричинені збитки у сумі близько 30 мільйонів гривень.
Крім того, встановлено, що на території транспортного цеху за погодженням з колишнім керівництвом ДП «Нігинський кар’єр» зберігались та знаходились під охороною 26 одиниць техніки ТОВ БМ «Б.», яке підпорядковане громадянину В., внаслідок чого складалась заборгованість ТОВ БМ «Б.» перед ДП «Нігинський кар’єр» у сумі 436 530, 88 грн., з них: за електроенергію -87 559,81 грн., оплата праці охорони – 22 405.64 грн., нарахування на заробітну плату охорони – 8 576,68 грн.. послуги сторонніх організацій – 245 233,6 грн.
Крім того, на території транспортного цеху ДП «Нігинський кар’єр» було організовано та облаштовано приміщення для проживання персоналу ПП «В».
Сума заборгованості ПП «В» перед ДП «Нігинський кар’єр» склала 224 252. 41 грн. з них ПДВ – 37 375.40 грн.
За цими двома фактами ДП «Нігинський кар’єр» було завдано збитків на загальну суму 660 783,29 грн., що призвело до заборгованості за послуги електропостачання, заробітної плати, опалення.
Крім того, згідно Акту перевірки від 14.09.2012 «Про результати планової виїзної перевірки державного підприємства «Нігинський кар’єр» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.04.2011 по 30.06.2012 проведеної Камянець-Подільською ОДПІ встановлено ряд правопорушень, у тому числі заниження сум доходів у сумі 2 879 239 грн.
Згідно Акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Державного підприємства «Нігинський кар’єр» за період з 01.01.2011 по 01.10.2014 року Камянець-Подільською ОДФІ від 28.11.2014 встановлено, що протягом 2011-2013 років на території кар’єру, який належить ДП «Нігинський кар’єр» проводились розкривні роботи та видобуток пісчано-глиняної сировини для подальшої реалізації без наявності спеціального дозволу на користування надрами, усупереч вимог ст. 24 Кодексу України «Про надра» та допущені інші порушення.
Крім того, 22.08.2014 на території державного підприємства «Нігинський кар’єр» громадянин В. керуючи автомобілем «Лексус» здійснив наїзд на головного механіка ДП «Нігинський кар’єр К. За вказаним фактом відомості про кримінальне правопорушення внесено щодо спричинення тілесних ушкоджень К.
Також у провадженні СВ Камянець-Подільського РВ УМВС України в Хмельницькій області перебуває кримінальне провадження від 01 квітня 2014 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 175 КК України, щодо невиплати заробітної плати.
Наведені факти свідчать про системні порушення та спричинення збитків державі в особливо великих розмірах, проте до сьогоднішнього дня вони залишаються не розслідуваними, завдані збитки не відшкодованими, що змушує нинішнє керівництво державного підприємства звертатись до різних органів для організації належного реагування, але вони залишені поза уваги.

Також Комітет налагоджував співпрацю з органами державної влади, правоохоронними органами та іншими громадськими організаціями аналогічного спрямування. З окремими з них підписані меморандуми про співпрацю.
Упродовж року підготовлено та підписано ряд наказів з питань статутної діяльності Комітету, про прийом та призначення на громадських засадах на відповідні посади членів Комітету, всього підписано 39 накази.
З метою посилення демократичного цивільного контролю за діяльністю державних органів, підвищення ефективності взаємодії інститутів громадянського суспільства при формуванні та реалізації державної політики у сфері державної служби Голова Комітету особисто приймав участь в засіданнях Громадської ради при державній фіскальній службі України, Громадської ради при Управлінні пенітенціарної служби Києва та Київської області.
З метою відстоювання в правах багатомільйонного міста Києва щодо забезпечення киян високоякісними препаратами плазми крові за неодноразовими звернення члени Комітету. Борсук Є.І. та Бурик А.В. приймали участь в засіданнях Постійно діючої комісії з питань охорони здоров’я.
12 травня 2015 року Комітет звернувся з відповідним клопотанням до Голови постійної комісії Київської міської ради з питань охорони здоров’я та соціальної політики Крикунова Ю. В.
При цьому Комітетом зазначено, що 11 березня 2015 року на засіданні постійної комісії Київської міської ради з питань охорони здоров’я та соціальної політики (далі – Комісія) було розглянуто звернення гр. Бурик А. В. – представника Б. та Національного Координаційного Комітету сприяння протидії корупції (далі – Комітет) від 08.12.2014 №182/01/10 щодо ситуації із закриттям відділу виробництва препаратів крові Київського міського центру крові.
За результатами розгляду Комісією ухвалено рішення про відкладення цих звернень у зв’язку з необхідністю довивчення даного питання.
Крім того, пунктом другим протоколу №7 від 11.03.2015 Комісією надано доручення Департаменту охорони здоров’я (далі – Департамент), зокрема:
провести робочу зустріч з залученням представників відповідних громадських організацій, за результатами якої підготувати та надати на наступне засідання постійної комісії протокол розбіжностей щодо позицій обох сторін;
на наступне засідання постійної комісії надати звіт про роботу міжвідомчої робочої групи щодо перспектив розвитку Київського міського центру крові.
На цьому ж засіданні в.о.директора Департаменту охорони здоров’я А. О. було повідомлено, що Законом України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» з державного бюджету до бюджету міста Києва були передані на фінансування 7 закладів охорони здоров’я, у тому числі Державне підприємство «Дорожня станція переливання крові Південно-Західної залізниці». У зв’язку з цим вирішується питання щодо прийняття з державної власності до комунальної власності територіальної громади міста Києва зазначеного закладу охорони здоров’я.
У разі передачі до комунальної власності територіальної громади міста Києва Державного підприємства «Дорожня станція переливання крові Південно-Західної залізниці» у місті Києві, як стверджує А., з’явиться можливість створення єдиної потужної служби крові для комплексного виконання завдань Київського міського центру крові, у тому числі щодо відновлення діяльності відділу виробництва препаратів крові та розширення його можливостей.
На виконання доручення Комісії 16 березня 2015 року в Департаменті охорони здоров’я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) відбулась зустріч представників інституту громадянського суспільства – Голови Комітету Борсука Є. І., директора Департаменту А. та інших фахівців Департаменту.
За результатами обговорення цього важливого питання та приймаючи до уваги нагальну потребу киян, хворих у забезпеченні якісними препаратами крові та побажання громадськості щодо підтримання обов’язкового асортименту імунобіологічних препаратів досягнуто порозуміння щодо необхідності відновлення роботи відділу виробництва препаратів крові Київського міського центру крові.
При цьому фахівці Департаменту наполягають на тому, що переробку крові можливо буде проводити лише після отримання у комунальну власність Дорожньої станції переливання крові Південно-західної залізниці.
На пропозицію Департаменту щодо розгляду проекту відповідного листа на Вашу адресу, Комітетом було опрацьовано проект такого листа та надані свої пропозиції ( копія проекту листа з пропозиціями Комітету додається).
На превеликий жаль співпраця інституту громадянського суспільства та Департаменту на цьому завершилась, попри те, що вочевидь існує нагальна потреба у створенні робочої групи для вироблення перспектив розвитку КМЦК, як того вимагає доручення Комісії.
Разом з тим, на наш погляд, покладання основної надії на Дорожню станцію переливання крові Південно-Західної залізниці є недостатньо виваженою, послідовною, економічно обгрунтовною позицією. Оскільки на сьогодні майно в комунальну власність не передано.
Більш того, зазначене приміщення також потребує ремонту, додаткових коштів як на ремонт так і проведення монтажних робіт по установці відповідного устаткування для роботи відділу з виробництва препаратів крові.
При цьому слід врахувати, що Дорожня станція переливання крові Південно-Західної залізниці ніколи не виробляла препарати крові з плазми крові, не оснащена відповідним обладнанням для цього цільового призначення, не має устаткування, вартість якого є значною і зважаючи на важкий для країни час для бюджету міста Києва придбання нового устаткування буде непомірно великою.
Розмір таких коштів можливо було встановити під час дії робочої групи, а остаточно, після отримання приміщення у комунальну власність та здійснення окремих розрахунків.
Також слід врахувати, що виникне потреба у витрачанні додаткових коштів на отримання дозволів, ліцензій.
В 2012 році КМЦК одержав Сертифікати про державну реєстрацію на кожен препарат, що випускається. Ці сертифікати дійсні до 2017 року.
Розпорядженням голови Київської міської державної адміністрації О.Омельченко від 29.03.1999 року №429 «Про реорганізацію Київської міської станції переливання крові» Київську міську станцію переливання крові було реорганізовано шляхом перетворення у Київський міський центр крові.
Відповідно до пункту 2 цього розпорядження було затверджено Статут Київського міського центру крові. Згідно п.2.2. Статуту предметом діяльності установи є: заготівля донорської плазми і крові, виробництво з неї компонентів, препаратів та стандартних сироваток.
Ліквідація відділу виробництва препаратів крові суперечить цілям створення Київського міського центру крові та вимогам п.2.2. Статуту, що є неприпустимо
Також, Комітет інформує, що оскільки Департаментом, на виконання доручення Комісії, не було надано протокол розбіжності Комітетом спільно з Бурик А.В. за власної ініціативи опрацьовано та підготовлено протокол розбіжностей з врахуванням позиції посадових осіб Київради (КМДА), Департаменту охорони здоров’я виконавчого органу Київради (КМДА), нинішнього керівника Київського міського центру крові та Міністерства охорони здоров’я України на основі офіційно отриманих документів (Протокол розбіжностей додається).
Статтею 54 Закону України від 19 листопада 1992 року N 2801-XII «Основи законодавства України про охорону здоров’я» передбачено, що громадяни забезпечуються лікарськими засобами та імунобіологічними препаратами через заклади охорони здоров’я, які мають право на це відповідно до закону.
Заклади охорони здоров’я, несуть відповідальність за забезпечення належного режиму їх зберігання та реалізації, а також за підтримання обов’язкового асортименту лікарських засобів та імунобіологічних препаратів, в тому числі необхідного запасу на випадок епідемічних захворювань, стихійного лиха та катастроф.
Відповідно до ст. 3 Конституції України, саме людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю, права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Держава відповідає перед людиною за свою діяльність, утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов’язком держави.
Відповідно до ст. 8 Основ законодавства України про охорону здоров’я, держава визнає право кожного громадянина України на охорону здоров’я і забезпечує його захист.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України “Про донорство крові та її компонентів” органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень забезпечують на підпорядкованих їм територіях виконання відповідних програм розвитку донорства крові та її компонентів, фінансування та матеріально – технічне забезпечення державних установ та закладів охорони здоров’я, які здійснюють заготівлю, переробку, зберігання донорської крові та її компонентів.
Відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону України “Про донорство крові та її компонентів”, взяття, переробку і зберігання донорської крові та її компонентів, реалізацію їх та виготовлених з них препаратів здійснюють спеціалізовані установи і заклади переливання крові та відповідні підрозділи закладів охорони здоров’я, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я, інших державних органів та органу виконавчої влади АР Крим у сфері охорони здоров’я, обласних, Київської, Севастопольської міських державних адміністрацій.
Вочевидь, що про ніякі гарантії держави не може йтися, якщо ГУОЗ в розріз державної політики ліквідує виробництво препаратів крові в столиці України, не забезпечивши попередньо альтернативного виробництва препаратів до європейських вимог.
Згідно з ч.1 ст.10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» відповідні територіальні громади представляють сільські, селищні, міські ради.
Відповідно до частини 1 ст. 2 Закону України від 11 липня 2002 року N 93-IV “Про статус депутатів місцевих рад” депутат місцевої ради є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад.
Відповідно до частини 2 цієї статті депутат місцевої ради як представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу зобов’язаний виражати і захищати інтереси відповідної територіальної громади та її частини – виборців свого виборчого округу, виконувати їх доручення в межах своїх повноважень, наданих законом, брати активну участь у здійсненні місцевого самоврядування.
Згідно ст. 12 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» депутат місцевої ради розглядає пропозиції, заяви і скарги громадян, які надійшли до нього, вживає заходів до їх своєчасного, обґрунтованого вирішення; вивчає причини, які породжують скарги громадян, і вносить свої пропозиції щодо їх усунення.
Таким чином, в компетенції Київської міської ради скасувати (відмінити) наказ Департаменту охорони здоров’я виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) про закриття відділу виробництва препаратів крові Київського міського центру крові, як незаконного.
У даному разі логічним розвитком подій може бути збереження Київського виробництва та додаткове впровадження механізмів контролю якості, проте не руйнація. Наявність такого підрозділу в м. Києві це безпека киян, авторитет органів державної влади та імідж столиці європейського рівня.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 40, 68 Конституції України, ст. 9 ЗУ України “Про основи національної безпеки”, Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», ст. 54 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України “Про статус депутатів місцевих рад», ст. 21 ЗУ «Про громадські об’єднання», Законом України “Про звернення громадян”, та враховуючи нагальну необхідність в забезпеченні киян якісними медичними препаратами, і зазначене питання зачіпає інтереси територіальної громади і є дестабілізуючим фактором в регіоні, Комітет звернувся з наступним клопотанням:
1. Врахувати звернення гр. Бурик А. В., Національного Координаційного Комітету сприяння протидії корупції від 08.12.2014 №182/01/10 і сьогоднішню позицію Департаменту охорони здоров’я Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та під час наступного засідання постійної комісії Київської міської ради з питань охорони здоров’я та соціальної політики:
1.1. прийняти рішення щодо невідкладного відкриття роботи Відділу виробництва препаратів крові Київського міського центру крові;
1.2. видати розпорядження, яким визнати безпідставними та скасувати повністю:
1.2.1. наказ Департаменту охорони здоров’я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 13.02.2013 №69 «Про створення Міжвідомчої робочої групи перспектив розвитку Київського міського центру крові» яким призупинено дію наказу №482 від 15.11.2012 «Про закриття відділу виробництва препаратів крові» Київського міського центру крові»;
1.2.2. наказ Київського міського центру крові від 15.02.2013 №14-од «Про відміну наказу Київського міського центру крові від 16.11.2012 №81-од», яким відмінено наказ Київського міського центру крові від 16.11.2012 р №81-од «Про закриття відділу виробництва препаратів крові»;
1.2.3. наказ Департаменту охорони здоров’я виконавчого органу Київської міської ради від 02.09.2013 №484 «Про введення в дію наказу Департаменту охорони здоров’я виконавчого органу Київської міської ради від 15 листопада 2012 року №482 «Про закриття відділу виробництва препаратів крові»;
1.2.4. наказ Київського міського центру крові від 04 вересня 2013 року №46-од «Про закриття відділу виробництва препаратів крові та віварію Відділу контролю якості».
про що інформувати Голову Київської міської ради з послідуючим затвердженням цього рішення на сесії Київської міської ради.
2. Відповідно до статті 19 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» розглянути питання про можливість оголосити на найближчому засіданні ради та її органів текст цього звернення, враховуючи, що воно має суспільне значення і зачіпає інтересі місцевої громади, виборців регіону, національних інтересів держави та суспільства.
3. У разі отримання в комунальну власність територіальної громади міста Києва Державного підприємства «Дорожня станція переливання крові Південно-Західної залізниці» підтримати комісією ініціативу Департаменту про передачу цього приміщення Київському міському центру крові для використання і можливого розміщення в ньому Відділу виробництва препаратів крові.
4. Доручити Департаменту охорони здоров’я розробити заходи щодо приведення лікарських препаратів до європейських стандартів GMP, залучивши для цього спеціалістів, які володіють вітчизняними технологіями і інженірінговими потужностями для реконструкції КМЦК у відповідності до європейських стандартів, з метою залучення інвестицій і подальшого виробництва більш повного асортименту лікарських препаратів крові, які б відповідали найвищим стандартам якості, а також для ретельного опрацювання цілого комплексу питань з прийняттям відповідних керівних рішень щодо:
розробки відповідних заходів, які б сприяли підвищенню ефективності роботи Відділу, поліпшенню його матеріального стану та впровадженню нових технологій;
розширення номенклатури виробленої продукції та створення безвідходного виробництва (1/3 білкових фракцій плазми крові не використовується), випуску препаратів, які в Україні не виготовляються;
розробки механізмів впровадження належної якості вихідної сировини (плазми) у приведенні до Європейських стандартів та безпеки плазми крові;
забезпечення виконання в повному обсязі методів тестування донорів на гемотрансмісівні інфекції (ВІЧ 1 /2 , гепатити В,С, парвовірус В19) в полімеразній ланцюговій реакції, пошуку шляхів і механізмів ефективного впливу на зниження захворюваності в України з інфікованності на гепатити.
5. Департаменту спільно з Комітетом узгодити питання про залучення спеціалістів для створення міжвідомчої робочої групи з визначення перспектив розвитку Київського міського центру крові, контролю за відновленням роботи відділу виробництва препаратів крові КМЦК та розширення його можливостей щодо збільшення виробництва кількості препаратів крові, поліпшення їх якості та підвищення ефективності діяльності Київського міського центру крові.
6. Враховуючи думку громадськості та низьку ефективність роботи КМЦК рекомендувати Департаменту посилити кадровий потенціал керівництва Київського міського центру крові з проведенням відповідних кадрових змін.
Діяльність Комітету у відстоюванні прав киян продовжуєься.

Голова Комітету
Євген Борсук