Національним Координаційним Комітетом сприяння протидії корупції (далі – Комітет), як громадське формування, опрацьовано Концепцію реформування податкової системи та повідомляємо наступне.
Комітетом уважно розглянуто запропоновану Концепцію реформування податкової системи України. В цілому підтримуємо концептуальні напрями з реформування оподаткування.
Вочевидь на наш погляд є позитивним рішенням щодо скорочення кількості податків і зборів з 22 до 9, у тому числі щодо скорочення окремих зборів, які стосується розвитку виноградарства, садівництва та хмелярства та інші, а також скорочення окремих податків і зборів внаслідок трансформування окремих з них.
Другим, на наш погляд, є позитивним переведення податків із загальнодержавних до місцевих, що сприятиме розвитку регіонів.
Запропоновані реформи в податковому навантаженні на зарплату (ЄСВ – єдиний соціальний внесок). Звертає на себе увагу, що загальне податкове навантаження на зарплатні доходи в Україні в 1,5 рази більше ніж в країнах ЄС.
В України становить 54,5 %, в той же час, в Польщі – 33,9%, Великобританії – 25,2%.
На наш погляд запропоновані 6 моделей з реформування Єдиного соціального внеску є неприйнятними як і діюча модель.
На наш думку не враховується в першу чергу захищеність та соціальна справедливість по відношенні до малозабезпечених верств населення.
На нашу думку не прораховано і не взято до уваги середньо статистичний рівень мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму і реальної можливості в нинішніх умовах вижити громадянину України.
Запропоновані моделі передбачають здебільшого трьохрівневий поділ.
За існуючої моделі надходження ПДФО за 2013 рік складає 58,9 млрд. гривень тоді як в запропонованих моделях додаткові надходження складають від 2,% до 14,7 млрд. гривень.
Цікаві розрахунки, проте було за необхідно ознайомитися із такими показниками та визначитись, а водночас і перевірити за якою саме ставкою МЗП є найбільше додаткове надходження, що надало б можливість подивитись на реальність цих розрахунків.
З іншого боку є дещо сумнівним показники за 2013 рік щодо надходжень у 58,9 млрд. гривень.
Вважаємо, що 40 МЗП є незначною кількістю працівників і пропонувати її як варіант є недоцільним. При цьому також звертає на себе увагу значна розбіжність між обліками місячної заробітної плати та ставкою ПДФО.
Ми пропонуємо модель податку на доходи фізичних осіб, використовуючи наступний розрахунок:
Сума місячної заробітної Ставка ПДФО
плати
До 1 МЗП 5%
(у 2014 році 1218 грн.)
Від 1 до 5 МЗП 10%
(у 2014 році – від 1 218 до
6 090 грн.)
Від 5 до 10 МЗП 15%
(у 2014 році – від 6 090
до 12 180 грн.)
Від 10 до 17 МЗП 20%;
(у 2014 році – від 12 180
до 20 706 грн.)
Від 17 МЗП 25%
(у 2014 році – від 20 706 грн.)
Продовжуючи питання щодо реформування податкової системи також на наш погляд є позитивним щодо визначення Єдиного звітного періоду – квартал – по основним податкам.
Також нами підтримується питання, що пов’язане з фінансово децентралізацією та подальші кроки Уряду щодо децентралізації, і в першу чергу, щодо:
– Змін до Конституції України;
– «Про місцеве самоврядування в Україні»;
– Про муніципальну міліцію» та інші.
Таким чином, виходячи із пропозицій Секретаріату Громадської ради про надання пропозицій в табличному вигляді пропонуємо наступне:
№ з/п | ПІБ, Назва організації | Суть пропозиції |
1.
| Борсук Євген Ілліч
Всеукраїнська громадська організація «Національний Координаційний Комітет сприяння протидії корупції» | Пропонується Модель податку на доходи фізичних осіб:
Сума місячної заробітної Ставка ПДФО плати
До 1 МЗП 5% (у 2014 році 1218 грн.)
Від 1 до 5 МЗП 10% (у 2014 році – від 1 218 до 6 090 грн.)
Від 5 до 10 МЗП 15% (у 2014 році – від 6090 до 12 180 грн.)
Від 10 до 17 МЗП 20%; (у 2014 році – від 12 180 до 20 706 грн.)
Від 17 МЗП 25% (у 2014 році – від 20 706 грн.)
|
Пропозиції щодо Концепції реформування податкової системи направлені до Секретаріату Громадської ради на електронну адресу:”Громадська рада при Міндоходів” <gr.minrd@ukr.net>.
Голова Комітету
Є.І.Борсук